Handige checklist voor alle drukwerk voor jouw beursstand

Deelnemen aan een beurs. Het brengt toch altijd wat spanning met zich mee. Positieve spanning, want je kijkt er zo hard naar uit om mensen te ontmoeten en jouw aanbod te presenteren. Maar ook wat stress, want er komt zoveel bij kijken. Het ontwerp van de stand. De planning. Bestellingen. En vooral het drukwerk, want je wil natuurlijk opvallen tussen de rest. Met deze blog verlichten we alvast dit deel van je draaiboek. Gebruik deze handige checklist voor alle drukwerk voor jouw beursstand. En start zo perfect voorbereid aan jouw deelname aan de beurs.

  1. Drukwerk om je beursstand aan te kleden

Heb je een lege wand en wil je daar een eyecatcher hangen? Laat dan een paneel, affiche of sticker ontwerpen en drukken. Of zet enkele losse panelen op strategische plaatsen in je beursstand. Denk vooral creatief.

  1. Extra publiciteit met gepersonaliseerd drukwerk

Laat enkele beachvlaggen bedrukken met jouw logo. Of zet een roll-up met de USP’s van jouw producten of diensten. Dit brengt dynamiek in je beursstand. En het is publiciteit die je nadien nog op vele andere plekken kan inzetten. Aan de ingang van je bedrijfsgebouw. Op een evenement dat je sponsort. In je vergaderzaal of showroom. Noem maar op.

  1. Papieren drukwerk om uit te delen

De bezoeker van een beurs is gericht op zoek naar iets. Het doel van het beursbezoek? Geïnformeerd worden en zo de juiste keuze maken uit het aanbod. Na de beurs keert de bezoeker volgeladen met informatie terug naar huis. Daar is het tijd om alles nog eens te overlopen. Heeft de bezoeker enkel mondelinge informatie van jou gekregen? Jammer maar helaas. Het vat is vol en de mondelinge info is gaan vliegen. Zorg dus steeds voor papieren drukwerk. Een flyer of folder, in het ideale geval gecombineerd met een visitekaartje. Bij thuiskomst wordt alles eens op tafel gelegd. En wie springt er uit? Jij. Dankzij je creatieve drukwerk springt de herinnering aan jouw sympathieke en deskundige uitleg direct weer naar boven.

  1. Originele gadgets voor naamsbekendheid op lange termijn

Iedereen krijgt graag cadeautjes. Voorzie dus zeker een gadget om uit te delen aan de bezoekers van de beurs. Hoe praktischer, hoe beter. Want hoe meer jouw gadget gebruikt wordt, hoe langer jouw logo in beeld komt. De typische geschenken als balpennen blijven goed scoren. Maar denk ook eens out-of-the-box. Een drinkfles, een emmer, een meetlat,… Of een handige linnen tas om de beursinformatie te verzamelen en om later boodschappen mee te doen. Deze voorwerpen gaan echt jarenlang mee. Heeft de klant iets nodig uit jouw aanbod? Dan ben jij de eerste waar die klant zal aan denken. Organiseer een brainstorm, werk het origineelste gadget uit en blijf jarenlang in het geheugen hangen.

  1. De bedrukte kleren maken de beursstand

Dit laatste punt is zo voor de hand liggend, maar wordt helaas vaak over het hoofd gezien. Heb je bedrukte kledij voorzien voor alle collega’s op de beurs? Zelfs al staat jouw logo er heel subtiel op. Weet dat mensen onbewust heel wat informatie oppikken. Hoe vaker jouw logo verschijnt, hoe beter je onthouden wordt. Bovendien ziet iedereen duidelijk wie er van jouw bedrijf is. Dit verkleint de drempel om iemand aan te spreken aanzienlijk. Ga voor en stijlvolle hemd of bloes. Of een sportieve polo. Kies iets wat het imago van je bedrijf kracht bij zet. En wees overtuigender dan ooit.

 

Bestel tijdig al je drukwerk voor je beursstand bij GroenDruk.

Volg ons op Facebook en Instagram.

Blijf altijd op de hoogte