De impact van jouw drukwerk is wél meetbaar

Hoezo, enkel digitale marketing is meetbaar? Gooi deze idee-fixe maar snel overboord. Zet je in op geprinte publiciteit? Onthoud dan dit. De impact van jouw drukwerk is wél meetbaar. Hoe? Ontdek het hier.

Meet via jouw drukwerk

Technologie is er niet alleen voor digitale kanalen. De slimme marketeer kijkt veel verder dan dat en combineert ook papieren kanalen met technologie. Er bestaan genoeg manieren om de impact van jouw drukwerk op jouw volledige marketingcampagne in kaart te brengen. Vind ze hier in een handig overzicht.

  • De al goed ingeburgerde QR-code

De QR-code is de geprinte versie van de button van de e-mail. En dus perfect inzetbaar op drukwerk. Het is de poort van het drukwerk naar een bepaalde webpagina. Meet de bezoekers op die specifieke webpagina en je weet hoe vaak de QR-code op je drukwerk werd ingescand. Steek de ietwat onaantrekkelijk ogende QR-code in een mooi jasje en zuig je lezers er naartoe.

  • De Near-Field Communication of contactloze acties

Je gebruikt Near-Field Communication of NFC al in het dagdagelijkse leven. Want dit is de technologie achter het contactloos betalen. Weet dat je dit ook kan toepassen op drukwerk? Jouw geprint materiaal krijgt een NFC tag. Dit is een kleine sticker die een bepaalde hoeveelheid informatie opslaat. Breng je het drukwerk met zo’n tag dicht bij een smartphone, dan leest die deze informatie uit. Denk bijvoorbeeld aan een NFC visitekaartje. Op een netwerkevent deel je moeiteloos jouw gegevens door het even bij de smartphone van je gesprekspartner te houden.

  • De URL in al zijn vormen

Plaats een link naar een webpagina op je drukwerk en volg vlot en eenvoudig het aantal bezoekers op die webpagina. Leid je lezers naar een specifieke landingspagina, die je met de juiste platformen zelfs kan personaliseren. Bang dat de lezers die lange URL niet gaan overtypen? Kort je URL dan in met een link verkorter. In het beste geval zelfs eentje waarin je merknaam omvat zit. Bijvoorbeeld ‘groen.druk’. Extra makkelijk te onthouden en in te typen.

  • Artificiële Intelligentie op papier

Smartphones zijn effectief steeds intelligenter. Plaats een foto van een product op je drukwerk. De lezer houdt de smartphone simpelweg boven de afbeelding en wordt rechtstreeks naar de verkooppagina van dat product geleid. Van gebruiksvriendelijkheid gesproken. Dit is alvast een groot pluspunt in de customer journey van jouw klant.

  • Reality met een X/A/V/M als digitale aanvulling bij je drukwerk

Extended Reality of XR zijn alle vormen van technologie die wat we echt zien omvormen tot een digitale wereld. Ken je die app die een levensecht wild dier op je camera en foto’s tovert? Dat is de zogenaamde Augmented Reality. Stel je voor dat je een leuk campagnebeeld uitwerkt dat nog een extraatje krijgt als je het voor de camera van je smartphone houdt. Een prachtig landschap waar plots een nieuwe wagen in verschijnt. Een trui die een print krijgt. Zo trigger je zeker en vast de nieuwsgierigheid van je lezer. En maak je jouw drukwerk tegelijk meetbaar. Of voeg een vleugje Virtual Reality toe aan je campagne. Heb je daar geen speciale bril voor nodig? Toch wel. Maar dit is meteen ook het leuke nieuws. Er bestaan al kartonnen VR-brillen. En karton kan je bedrukken. De lezer plooit de bril en komt met de eigen smartphone in de door jou gecreëerde wereld terecht. Voor een campagne die zeker en vast hoge ogen zal werpen. Combineer dan nog eens VR en AR en je krijgt een unieke Mixed Reality. Of hoe jouw drukwerk de ontvanger een onvergetelijke beleving bezorgt.

De vele voordelen van drukwerk in jouw campagne

Drukwerk blijft een grote meerwaarde voor elke marketing campagne. Zeker als je er de technologie aan toevoegt om de impact te meten.

  • Drukwerk triggert emoties. Emoties triggeren het drang om jouw product te kopen.
  • Drukwerk versterkt het vertrouwen van de klant in jouw merk, jouw producten en jouw bedrijf. Geprinte campagnes worden door klanten hoger in het vaandel gedragen dan online boodschappen.
  • De hoeveelheid verzamelde data is overzichtelijk en behapbaar. In tegenstelling tot de eindeloze en onoverzichtelijke datastroom bij online berichten.

 Contacteer ons voor jouw drukwerk met meetbare impact.

Blijf altijd op de hoogte