9 redenen om bij je marketingcampagne voor drukwerk te kiezen

Wordt drukwerk in de marketingwereld onderdrukt door digitale kanalen? Helemaal niet! Zelfs het omgekeerde is waar. De klant verdrinkt in de digitale boodschappen en weet niet meer waarop te focussen. Wat een verademing is het als er dan toch eens een speciale boodschap in de brievenbus terecht komt. Waarom is drukwerk een meerwaarde voor je marketingcampagne? Lees de 9 redenen om bij je marketingcampagne voor drukwerk te kiezen.

  1. Vergroot het bereik van je campagnes met drukwerk.

Met drukwerk bereik je zowat alle doelgroepen. Jong of oud, rijk of minder vermogend, iedereen ontvangt wel eens drukwerk. Om het even welke leeftijdsgroep met om het even welke interesses krijgt graag iets wat je kunt voelen, zien en vasthouden.

  1. Kwalitatief drukwerk benadrukt de kwaliteit van jouw product of dienst.

Deelnemers aan het Insight Rapport 2021 van Canon geven het duidelijk aan. Hoogwaardig drukwerk is het ideale medium om producten van hoge kwaliteit bekend te maken. Doe de kwaliteit van je product alle eer aan door het op een even kwalitatieve manier aan het publiek te presenteren.

  1. Drukwerk verhoogt de impact en respons.

Uit het rapport van Canon blijkt ook dat veel merken een toenemende respons van sommige doelgroepen zien ten opzichte van vertrouwde marketinginstrumenten zoals print. Dit terwijl de responspercentages op digitale marketing dalen. Print zit dus zeker weer in de lift.

  1. Onderscheid je product of dienst bij een publiek dat verzadigd is door digitale communicatie.

Hoe zorg je er tegenwoordig voor dat je product er uit springt? Door iets te doen wat niemand verwacht. Daar is drukwerk ideaal voor. Zeker als je creatief bent en iets unieks creëert.

  1. Drukwerk laat een blijvende indruk achter.

Drukwerk is fysiek aanwezig. Je klant geeft het een plaatsje in huis. Je klant kijkt er meerdere keren naar, als hij of zij er langs passeert. Of als het toevallig in het oog springt en nog eens doorbladerd wordt. Het is geen vluchtig medium. Het geeft je de ruimte om het op je gemak te bekijken als je er tijd voor hebt. Of om het nog eens opnieuw te bekijken. Een aangenaam rustmoment in een drukke wereld.

  1. Drukwerk biedt veel ruimte voor creativiteit.

De tijd van standaard foldertjes op standaard papier is voorbij. Er bestaan verschillende kapvormen, papiersoorten, manieren van drukken. Voor elk wat wils. Een in het oog springende vorm, een zacht papier, drukken in reliëf, noem het maar op. Hoe creatiever, hoe meer je klant geprikkeld is om jouw drukwerk te bekijken.

  1. Verras je klanten met uniek drukwerk.

Maak je drukwerk persoonlijk en uniek. Geef je klant het gevoel dat hij of zij belangrijk is voor jou. Dat je aan je klanten denkt.

  1. Bereik met drukwerk het topsegment van je klanten.

Het topsegment van je klanten verwacht dat tikkeltje meer. Drukwerk van topkwaliteit heeft een luxueuze uitstraling en is het perfecte medium om je premium klanten te bereiken.

  1. Print is het voorkeursmedium bij uitstek tijdens persoonlijke ontmoetingen.

Canon bevestigt het in zijn rapport. Tijdens persoonlijke ontmoetingen blijft drukwerk het favoriete medium. Denk aan een folder van een standhouder op een beurs of een visitekaartje van een interessant contact tijdens een netwerkbabbel. Je neemt het mee en kijkt er nadien zeker nog eens naar terug.

Bron: Insight Rapport 2021: waarde creëren voor uw klanten, Canon

Volg ons op Facebook en Instagram.

9 redenen om bij je marketingcampagne voor drukwerk te kiezen

Blijf altijd op de hoogte